Uncategorized Bieganie jesienią i zimą – Ty też dasz radę!

Listopad 5, 20180

Jeśli niedawno zaczęłaś biegać lub biegasz od czasu do czasu, ale przeraża Cię wizja biegania w zimne dni, to poniższy artykuł może Ci pomóc

Nawet dla mnie, miłośniczki biegania, wyjście z domu, gdy na zewnątrz buro-ponuro, i nie daj Boże!, deszczowo jest niezłym wyzwaniem!

Jak więc motywować się do treningu, gdy pogoda nie sprzyja⁉️
Oto kilka moich sprawdzonych sposobów:

👉 1. Już teraz zapisz się na bieg na wiosnę i dokonaj opłaty startowej

Ciężko przewidzieć, co będziesz robić za kilka miesięcy, ale to właśnie długoterminowe planowanie pozwala mi utrzymać formę. Zawsze jesienią przeglądam listę biegów i wybieram taki, który na chwilę obecną mnie przeraża (albo pod względem dystansu, albo terenu, albo czasem, w którym chciałabym go ukończyć). W tym roku zapisałam się więc na Maraton Praski, który odbędzie się 5 Maja 2019. Z uwagi na to, że jestem tylko 7 msc. po porodzie i tyle samo czasu zostało mi do przygotowań, to już mam gęsię skórkę na samą myśl o biegu. I to właśnie małe przerażenie sprawia, że biegać chcę, a raczej muszę, bez względu na pogodę! A, że na start wydałam już bagatela 2400 KČ ( a więc ok 400 PLN) 😱, bo tyle wynosi opłata startowa, to tym bardziej mi się chce

👉 2. Napisz swój cel biegowy na każdy miesiąc

Każdego miesiąca wyznaczam sobie ilość km, które chcę danego miesiąca przebiec. Jeśli jakiegoś dnia mam spadek motywacji lub pogoda zupełnie nie pozwala na trening, wówczas nie mam wyrzutów sumienia, bo wiem, że bez obaw mogę ten trening odrobić w innym czasie. Wyznaczanie takich celów daje mi również niesamowitą satysfakcją, jeśli faktycznie przebiegnę danego miesiąca tyle km, ile sobie założyłam

👉 3. Planuj swój trening tygodniowo

Planowanie tygodniowe pozwala bardziej zorganizować się nie tylko mi , ale i mojemu mężowi. Gdy mój mąż wie dokładnie, kiedy chcę pobiegać, wówczas robimy wszystko, aby to on w tym czasie zajął się naszym dzieckiem albo, aby wrócił na czas z pracy. Taka obustronna współpraca sprawia również, że nie masz odwagi nie pójść na trening tylko dlatego, że Ci się nie chce, albo że pada deszcz

👉 4. Nagradzaj się i bądź dla siebie dobra

Nic tak nie sprawia kobiecie przyjemności, jak zakupy. Ja więc za bieganie w chłodne dni staram się nagradzać. Co prawda, nie po każdym treningu  ale raz na 2 miesiące, jeśli realizuję swoje plany biegowe, to staram się kupić sobie jakiś super gadżet lub nową cieplutką bluzę do biegania. Nie mam też do siebie pretensji, jeśli faktycznie mam spadek motywacji. Wówczas zamiast biegać, idę na krótki spacer lub zrobię kilka ćwiczeń na macie w domu. No i to właśnie zimą po udanym treningu nagradzam się np. gorącą czekoladą i ciepłą szarlotką.

To wszystko sprawia, że jesień i zima wcale na bieganie nie jest taka zła, i solidnie przepracowana, daje super efekty na wiosnę i lato

Mam nadzieję, że moje metody pomogą również Tobie! 😊 Napisz w komentarzu, jeśli masz inne sprawdzone sposoby na trening w paskudną pogodę!

Pozdrawiam cieplutko

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

http://novaja.pl/wp-content/uploads/2018/09/Novaja-logo-w.png

Zajrzyj też na…

Copyright by NOVAJA.PL / realizacja ADNINJA.PL